دیدار سرپرست بهزیستی استان خوزستان با نماینده ولی فقیه

صبح امروز به مناسبت عید سعید مبعث ، سرپرست اداره کل بهزیستی استان خوزستان به همراه معاونین و مسئولان بهزیستی با حجت السلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اهواز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،مهران کریمیان سرپرست بهزیستی استان خوزستان در این دیدار ضمن تبریک عید مبعث و تشریح فعالیتهای بهزیستی گفت:بهزیستی سازمانی حمایتی و تخصصی با ۵۲ وظیفه اصلی و ریز فعالیتهای مختلف به جامعه هدف تحت پوشش خدمات رسانی می نماید.


کریمیان بیان کرد: هزار موسسه و مرکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خوزستان فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ هزار معلول شناسایی شده و ۳۲ هزار خانوار بی سرپرست و آسیب دیده تحت پوشش بوده و از خدمات مختلف مستمر و غیر مستمر توانبخشی،پیشگیری ، اجتماعی و ... بهره مند می شوند.


وی افزود:حدود ۴ هزار معلول ،سالمند ،کودک بی سرپرست یا بد سرپرست وآسیب دیده اجتماعی در ۱۲۰ مرکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری  و به آنها خدمات مختلف توانبخشی و مراقبتی ارائه می شود.


سرپرست بهزیستی استان گفت:بهزیستی خوزستان به صورت شبانه روزی و۲۴ساعته به جامعه هدف خدمات ارائه می کند و خوشبختانه با تلاش همه همکاران وپرستاران  در دوره شیوع کرونا کمترین آسیب به مقیمان مراکز وارد شد.


مهران کریمیان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به ۶۵۰ خانوار تحت پوشش جمعا مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمکهای بلاعوض مسکن بین۳۰۰ تا۵۰۰ میلیون ریال به هر خانوار و به ۹۵۰ نفر از افراد تحت پوشش جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال ،به هر نفر مبلغی بین ۵۰۰ تا یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی ، جهت راه اندازی مشاغل خرد و کوچک وخانگی پرداخت شده است.
وی تصریح کرد:طرح دیگرحوزه اشتغال،پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی به کارگاه‌ها واصنافی  است که معلولان و مددجویان بهزیستی را مشغول به کار کنند و همچنین تسهیلاتی با بهره کم نیز به کارفرما یانی که مددجویان را مشغول بکارنمایند بعنوان‌ مشوق پرداخت می شود.


کریمیان افزود: طی دو سال اخیر ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر استان راه اندازی شده که به عنوان بهزیستی های کوچک ۲۲ خدمت را درتمام شهرها و دور افتاده ترین نقاط استان به جامعه هدف تحت پوشش ارائه می کنند و درشهر اهواز نیز ۳۰ مرکز مثبت زندگی در محلات مختلف و حاشیه ای راه اندازی شده است.

ایشان  درپایان ضمن اعلام آمادگی بهزیستی جهت راه اندازی میز خدمت در مصلا های نماز جمعه به منظور پاسخگویی به مشکلات نماز گزاران در روز های جمعه  از حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد درخواست نمود که  به منظور آشنایی بیشتر مردم ،ائمه محترم جمعه ،خدمات بهزیستی رادرخطبه های نماز جمعه به اطلاع عموم مردم برسانند .


حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اهواز  ضمن تبریک عید فرخنده مبعث بیان کرد:انشاالله خداوند متعال به همه ما توفیق تبعیت از فرامین الهی را بدهد تا بتوانیم به جامعه هدف بهزیستی و قشری که مورد عنایت خاص خداوند هستند خدمت نمائیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اهواز ضمن تشکر از خدمات صورت گرفته توسط بهزیستی اظهار داشت: دست پدرانه ای که توسط مجموعه بهزیستی بر سر افراد نیازمند و آسیب دیده می کشید بسیار کار پسندیده و خوبی است و به یاری خداوند این خدمات استمرار داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد افزود: توانبخشی و کمک به معلولان ،مساله مهمی است و ایجاد اشتغال پایدار به منظور استقلال کامل این عزیزان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای فروش تضمینی محصولات و دست آوردهای معلولان از اهمیت بالایی برخوردار است.


ایشان  در پایان ضمن تشکر از فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته توسط بهزیستی، سرکشی به خانواده های تحت پوشش و توجه به سالمندانی که مورد بی مهری خانواده ها قرار گرفته اند و توجه به مسایل فرهنگی آنها را بسیار کار پسندیده و مهمی عنوان کرد.

کد خبر 53004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد